9 Ekim 2010 Cumartesi

3 Adım Atlama

3 adım atlama, Atletizm'in bir dalı.Dünya rekoru:18.29 m.JONATHAN EDWARDS.Türkiye rekoru:BERK TUNA 16.67 m.dir.
Yeterince hızlanabilmek ve 30 santimetrelik sıçrama tahtasından(10 cm si faul bölümü olup kırmızı boyalıdır), olabildiğince uzağa fırlayabilmek gerekir. Üç adım atlamanın, adından da anlaşılacağı gibi, üç aşaması vardır. Atletin yükseldiği ayağının üstüne düştüğü hop; sıçramayı diğer ayağa aktarma step ve kum havuzuna düşüş jump(atlayış).

*       Olaylar :
Uzun atlama ve üç adım atlama da sporcular belli bir yol boyunca koşarlar ve yolun sonunda atlayışlarını yaparlar. Bununla beraber triple atlamada ise sporcular tek ayakları üzerinde sıçrar , adım atar ve zıplarlar. Böylece başarılı şekilde bir atlama yapmış olurlar. Her olayda bir sporcunun en iyi performansı dikkate alınır. Üç raunttan sonra en iyi sekiz kalan üç raunda geçer. Daha sonra da onlar kendi arasında elemeler yaparak birinciyi belirlerler.
*       Beraberlikler :
Tüm beraberlikler sporcuların en iyi ikinci performansı karşılaştırılarak bozulur. Eğer bu işe yaramazsa 2. , 3. …şeklinde devam ederek sonuca ulaşılmaya çalışılır. Eğer yine de beraberlik bozulmazsa ikisi de kazanmış sayılır. Ancak söz konusu olan altın madalya ise ; sporcular beraberlik bozulana dek yarışır. Mesafeler : Bir atletin atladığı sayılan mesafe sporcunun atladığı yere en yakın olan yeri ile atladığı nokta arası uzaklıktır.Eğer mesafe tam sayı değilse ; en yakın tam sayıya yuvarlanır.
*       Fauller :
Bir sporcu atlaması gereken yerden ileride bir yerden atlarsa ya da yer düşeceği alanın dışına düşerse bu bir faul sayılır. Bu tür hatalar genellikle sporcu dengesini sağlamak için kollarını açtığında olur.
*       Rüzgar Faktörü :
Uzun atlama ve üç adım atlamada eğer rüzgarın hızı 2 m/sn ( 7.2 km/sa ) den hızlı eserse kırılan rekorlar resmiyet kazanamaz fakat derece yarış içinde geçerli olur.
*       Diğer Kurallar :
Bir sporcu atlarken hareketine engel olan bir durumla karşılaşırsa , hakem atlayışı tekrarlatabilir. - Sporcular oyunları bir hakemden izin almadan bırakamaz. - Sporcular oyun sırasında asistanlarından yardım alamaz ; ancak sporcunun herhangi bir sağlık problemi varsa bu kural geçerli değildir. - Bir hakem eğer sporcu atlamayı çok geciktirirse onu cezalandırabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder