15 Mart Dünya Tüketiciler Günü
15 Mart Dünya Tüketiciler Günü vesilesiyle hafta boyunca tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve eğitilmesine yönelik olarak çeşitli faaliyetler sergilenir.
Tüketici kavramı, 4822 sayılı Kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 3. maddesinde “Bir mal veya hizmeti ticarî veya meslekî olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi ifade eder.” şeklinde tanımlanmıştır.
Bu kanunla, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici, .çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususlar düzenlenmiştir.
4077 sayılı Kanunun 4. maddesinde ayıplı mal, 4/A maddesinde de ayıplı hizmet hakkında ayrıntılı hükümlerle düzenlemeler yapılmıştır.
Aynı kanunun 20. maddelerinde tüketicinin eğitilmesi konusunda yapılacak faaliyetler şöyle özetlenmiştir:
Tüketicinin eğitilmesi konusunda örgün ve yaygın eğitim kurumlarının ders programlarına, Milli Eğitim Bakanlığınca gerekli ilâveler yapılır.
Tüketicinin eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi için radyo ve televizyonlarda programlar düzenlenmesine ilişkin usûl ve esaslar, Tüketici Konseyinin önerisi ile Bakanlıkça tespit ve ilân olunur.
Tüketici olarak satın aldığımız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde; malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcıya başvurarak,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder